Okulumuz Hakkında

Fener Şehit Muhammet Türk İlkokulu
Trabzon/Çarşıbaşı Fener Köyü Sahil Mahallesi
4628282002
04628282002
https://fenersmtio.meb.k12.tr
 Fotoğrafı

VİZYON

Öğrencilerimizi ve yöre halkını geleceğe hazırlamayı,karşılaşacakları güçlükler karşısında yılmamayı, çözümsüzlüğün değil çözümün bir parçası olmayı hayat felsefesi haline getirmelerine yardımcı olmayı,teknolojik imkanları başta öğrencilerimiz olmak üzere eğitim bölgesinde yaşayan tüm insanlara tanıtmayı,bu konuda öncülük etmeyi,durağan değil kendini ve etrafını yenileyen,yenilerken kendi değerlerinide korumayı bilen bir nesil yetiştirmek

MİSYON

Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı öğrenciler yetiştirmek ve öğrencilerin kabiliyetlerine ve ihtiyaçlarına uygun bir eğitim hizmetini sunmak; onların sosyal, kültürel ve ekonomik ihtiyaçlarını karşılayacak yeteneklerini geliştirmelerine ortam hazırlamak, okulda öğrenmenin kalitesini arttırmak; eğitim-öğretim programını çevre faktörlerini de dikkate alarak etkili ve verimli bir şekilde eğitim vermek için varız...

BAŞARILAR

Öğretmen :7
Öğrenci :59
Derslik :5
Kütüphane :1
Kütüphane Kitap Sayısı :1230
Yemekhane :1
Öğretim Şekli :NORMAL ÖĞRETİM YAPILMAKTADIR.

Öğretim Şekli

NORMAL ÖĞRETİM YAPILMAKTADIR.

Ders Başlama ve Bitiş

09:00- 14:30 SAATLERİ ARASINDA EĞİTİM ÖĞRETİM VERİLMEKTEDİR.

YABANCIDIL

İNGİLİZCE

Isınma Şekli

KALORİFER

Servis Bilgisi

ÇEVRE KÖYLERDEN ÖĞRENCİLERİMİZ TAŞIMALI EĞİTİM YAPILARAK TAŞINMAKTADIR.

Bağlantı

ADSL

İl ve İlçe Merkezine Uzaklık

FENER KÖYÜ YALI MAHALLESİNDE BULUNAN OKULUMUZ İLÇEYE 4 KM İLE 35 KM UZAKLIKTA BULUNMAKTADIR.

Yerleşim Yeri Bilgisi

OKULUMUZUN BULUNDUĞU FENER KÖYÜ ÇARŞIBAŞI İLCESİNİN İKİNCİ BÜYÜK KÖYÜ OLUP YAKLAŞIK 1300 KİŞİ YAŞAMAKTADIR. BELEDİYE İMKANLARINDAN YARARLANMAKTADIR.

Sportif Etkinlikler

Bilimsel Etkinlikler

Proje Çalışmaları

OKULUMUZDA OKUMA-ANLAMA-DİNLEME PROJESİ, EĞİTİM SOKAKLARI PROJESİ VE e-TWİNNİNG PROJELERİ UYGULANMAKTADIR.

Yurtdışı Proje Faaliyetleri

AKILLI OYUNLARIM Projemizle Resfebe, Su doku, 3 taş ve Satranç Akıl oyunları ile öğrencilerimizin belirttiğimiz gelişimlerine katkı sağlamayı hedeflemekteyiz. HEDEFLER • Akıl yürütme ve problem çözme becerisinin gelişmesi • Konsantrasyon süre ve derinliğinin artması • Okuduğunu anlama, anladığını uygulama beceri ve hızının artması • Sorunlarla başa çıkma, yenilgi karşısında pes etmeme ve yeniden başlayabilme becerisi • Yaratıcılığın gelişimi • Motor becerilerin gelişimi • 3-boyutlu görebilme, görünmeyeni canlandırabilme becerisinin artması • Çok yönlü/stratejik/eleştirel düşünebilme • Eldeki verileri doğru değerlendirme ve bunları sonuca ulaşmada verimli ve akılcı kullanabilme • Sebep-sonuç ilişkisini doğru kurabilme • Planlı hareket etme yetisi • Hızlı düşünme ve karar verme • Durumlar karşısında farklı çözüm yolları/stratejileri geliştirebilme • Kaybetmeye tahammül, başaranı ve başarıyı takdir edebilme • Ekip çalışmasına yatkınlığın artması • Sosyal başarının artması • Akademik (sınav/ders) başarılarının artması • Web 2 araçlarını kullanma • Öğrencilerin farklı şehirlerdeki öğrencilerle iş birliği yapmasını sağlamak, • Öğrenci-veli-öğretme ÇALIŞMA SÜRECI Projede görev alan öğretmen arkadaşlar arasında bir çalışma takvimi düzenlenecektir. BEKLENEN SONUÇLAR 1-Çocukların konsantrasyon becerileri gelişecek, akademik başarılarının artması sağlanacaktır. 2-Problem çözme, neden sonuç ilişkisi kurma becerileri gelişecektir. 3-Çocukların ekip çalışması yatkınlıklarının artması sağlanacaktır. 4.Farklı şehirlerdeki öğrenciler ve okullarla iletişim kurarak farklı bakış açısı geliştireceklerdir. 5-Teknolojiyi kullanabilen bireyler olacaklardır. 5-Rekabet ve yarışmayı anlayabilen ,başaranı ve başarıyı tebrik eden bireyler olacaklardır. 'MATEMATİK HER YERDE' Projemiz ekim ayında başlayacak nisan ayında sona erecektir. 8-11 yaş arası çocuklar projede matematiği hikaye okuyarak keşfedecekler. Öğrencilere matematiğin gerekliliği, güzelliği ve muhteşemliği hikayeler ile anlatılacaktır. Disiplinler arası olacak projemizde 3. ve 4. sınıf kazanımları paralel olarak takip edilecektir. HEDEFLER Özgüven, iletişim, eğlence, korkuyu yenme, pozitif enerji, liderlik, strateji geliştirme yeteneği, kazanmalarını hedefliyoruz. Matematikle ilgili olumsuz duyguları ortadan kaldırmak istiyoruz. Bilişim teknojileri kullanma becerilerini geliştirmek istiyoruz. Farklı kültürleri tanımalarını hedefliyoruz. Takım çalışması yaparak işbirliğini geliştirmeyi umuyoruz. ÇALIŞMA SÜRECI Tüm ortaklarımızla yapacak olduğumuz toplantıda süreci beraber planlayacağız. BEKLENEN SONUÇLAR 1-eTwinningi tanıtmak. 2-web 2.0 araçlarının kullanımını artırmak. 3-Farklı kültürlerle tanışmak. 4-Öğrencilerin bu bilgi günlük hayatta ne işime yarayacak sorusuna cevap bulmalarını sağlamak. 5-Matematiği hikayelerle sevmelerini sağlamak. 6-Eğlenerek düşünmelerini sağlamak. 7-Bilişim teknolojilerini kullanmalarını artırmak. 8-öğrenmeyi eğlenceli hale getirmiş olmak. Dijital Dünyanın Okur Yazar Çocukları-Literate Children of the Digital World Sürekli değişen ve gelişen bilgi toplumunda çocuklarımızın erken yaşta medyayı doğru okuyan, yaşadığı çevreye duyarlı, ülkesinin sorunlarını bilen medya mesajlarını akıl süzgecinden geçirebilen bilinçli bir kitle olarak yetiştirilmesinin amaçlandığı projemizde öğrencilerimizin belirlediğimiz konular üzerinden araştırma,bilgi üretme,ürettiği bilgileri uygulamaya dökme yollarıyla dijital beceri ve yetkinlik kazanmalarını sağlayacağız.Ayrıca belirlenen konuların medyada var olan içeriklerini onlarla paylaşacak en doğru bilgiye onların çeşitli yollarla ulaşmasını sağlayarak yaparak yaşayarak öğrenmelerine eşlik edeceğiz.Öğrencilerimizin sanatın,doğanın,21.yy becerilerinin uzantılarını; ortaya çıkan tüm etkinliklerde kullanarak dijital dünyanın okur yazar çocukları olmalarını hedefleyeceğiz. HEDEFLER 1. Reading the media correctly at an early age 2. Sensitive to the environment he lives in, knows the problems of his country 3. To raise conscious individuals who can filter media messages through their minds. 4. To provide learning by doing 5. To provide permanent learning with different learning methods and techniques Matching 6.21st century skills with the needs of the digital world 7. Using Web 2 tools effectively 8. Developing expression and language skills 9. Developing learning skills through research and discovery ÇALIŞMA SÜRECI Projemiz 2021 Kasım ayında başlayıp 2022 Nisan ayında sona erecektir. 1.Ortak okul,öğretmen ve öğrencilerinin tanışması 2.Ortak okul,öğretmen ve öğrencilerinin okullarını,yaşadıkları şehirleri tanıtarak kültür alışverişinde bulunması 3.Proje logosu ve posterinin hazırlanması 4.Medya okur yazarlığı kavramının verilmesi 5.Her ay bir konu/ tema seçimi 6.Belirlenen temanın medya ile ilişkisi 7.Araştırmaların okur yazarlık süzgecinden geçirilerek belirlenen bir sanat dalı üzerinden sergilenmesi Our project will start in November 2021 and end in April 2022. 1. Getting to know the common school, teachers and students 2. Joint school, teachers and students to exchange culture by promoting their schools and the cities they live in 3. Preparation of the project logo and poster 4. Giving the concept of media literacy 5. Choosing a topic/theme every month 6. The relationship of the determined theme with the media 7. Exhibiting the researches through a determined art branch by passing through the BEKLENEN SONUÇLAR Medya mesajlarını akıl süzgecinden geçirebilen bilinçli bireyler yetiştirmek. Medya okur yazarlığını kapsayan etkinliklerle dijital bilgi oluşturma adına erken yaşta toplumsal bilinç geliştirmek. Öğrencilerin farklı yeteneklerini ortaya çıkarmak. Teknolojiyi doğru ve etkin kullanmak. Grup çalışmaları ile işbirliği içinde çalışma alışkanlığı kazandırmak. To raise conscious individuals who can filter media messages through their minds. Developing social awareness at an early age in order to create digital knowledge through activities involving media literacy. To reveal the different abilities of students. To use technology correctly and effectively. Gaining the habit of working collaboratively with group work. 'THE STORY OF MY CITY' In our project, in which students between the ages of 7-11 will be involved, students will get to know and introduce the cultural structure, historical and natural beauties of their cities, local food and clothes using web 2.0 tools. It is aimed to increase the communication skills of our students through group work by using web 2.0 tools in cooperation. HEDEFLER • Introducing the culture of your city and getting to know other cities • Gaining the ability to work in groups and in collaboration • Learning and using WEB 2 Tools effectively • Providing cultural and social interaction of students in different cities • Gaining the awareness of protecting the cultural heritage .Recognizing the natural and human elements of different cities ÇALIŞMA SÜRECI The theme of the studies to be carried out every month has been determined and a joint decision will be made on the activities to be carried out within the framework of the themes. DECEMBER: Cultural Dishes of My City JANUARY: History and Natural Beauties of My City FEBRUARY: Local clothes of my city MARCH: Music in My City, APRIL: The culture box of my city will be prepared, a culture street will be established at the school. BEKLENEN SONUÇLAR • Increasing the technological skills of our students with the use of Web2.0 tools • Our students get to know the geography they live in closely by examining the historical and cultural process of the city they live in. • Understanding the importance of teamwork, communication and cooperation • Developing students' self-confidence and expressing themselves • Getting to know and using web2.0 tools by project members • Learning about their own culture and other cultures through culture street and culture box activities

Diğer Hususlar

OKUL AİLE BİRLİĞİ IBAN NO:TR560001000888444146205001